REGULAMIN
1
Niniejszy Regulamin określa warunki wynajmu krótkoterminowego apartamentów dostępnych na stronie bobapart.pl przez Radny Capital sp. z o.o. al. płk Władysława Beliny Prażmowskiego 20a/6, 31-514 Kraków, NIP: 6751637356, REGON: 369533213, wpisaną pod numerem KRS: 0000719759 do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, kapitał zakładowy 5 000 zł (Wynajmujący), oraz warunki dokonywania ich rezerwacji.
Najem Apartamentu ma charakter krótkoterminowy i nie służy zaspokajaniu stałych potrzeb mieszkaniowych Klienta, w związku z czym nie mają do niego zastosowania przepisy ustawy z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego.
Regulamin stanowi integralną część umowy krótkoterminowego najmu apartamentu. Zawarcie umowy jest jednoznaczne z zaakceptowaniem postanowień Regulaminu, którego akceptację Klient potwierdza wypełniając formularz rezerwacji.
2
Celem dokonania rezerwacji Usługi Klient wypełnia i przesyła Wynajmującemu formularz rezerwacji dotyczący danego Apartamentu, poprzez serwis internetowy bobapart.pl. lub stronę pośrednika Umowa zawarta jest w chwili uznania rachunku bankowego Wynajmującego kwotą płatności za najem.
W razie rezygnacji z najmu w terminie do 1 dnia przed umówionym rozpoczęciem świadczenia, Wynajmujący zwraca Klientowi uiszczony czynsz, z zastrzeżeniem ust. 3.
Wynajmujący nie zwraca czynszu w razie rezygnacji z najmu umówionego w opcji bezzwrotnej niezależnie od chwili rezygnacji.
3
Wydanie i zwrot Apartamentu odbywa się w godzinach i w sposób ustalony z Wynajmującym.
Wydanie Apartamentu Klientowi następuje począwszy od godziny 15:00 a zwrot ostatniego dnia najmu najpóźniej o godzinie 11:00, chyba że strony poczynią inne wyraźne i przyjęte przez obie strony ustalenia.
Ostatniego dnia najmu Klient zobowiązany jest zwrócić Wynajmującemu Apartament w stanie niepogorszonym z uwzględnieniem normalnego stopnia zużycia.
W razie niedokonania zwrotu Apartamentu w ustalonej godzinie, po zakończeniu najmu Najemca zobowiązany do zapłaty czynszu najmu za każdą kolejną rozpoczętą dobę najmu według dotychczasowego cennika.
4
Klient jest odpowiedzialny za szkody, jakie wyrządzi on lub osoby mu towarzyszące w budynku w którym znajduje się Apartament, w Apartamencie oraz w wyposażeniu Apartamentu powstałe z ich winy lub z winy odwiedzających choćby nieumyślnej.
Wynajmujący może odmówić najmu Klientowi , który podczas poprzedniego pobytu naruszył Regulamin, wyrządzając szkodę w mieniu albo szkodę na osobie lub też w inny sposób zakłócił spokojny pobyt pozostałych osób.
Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy Klienta znajdujących się w Apartamencie.
Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za wniesione i pozostawione po zakończeniu stosunku najmu rzeczy. Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego Klienta w apartamencie lub mieszkaniu będą na życzenie odesłane na wskazany przez Klienta adres, na jego koszt. W przypadku braku takiej dyspozycji Wynajmujący przechowa te przedmioty przez 1 miesiąc od dnia wyjazdu a następnie przekaże odpowiedniej instytucji lub zutylizuje.
Klient nie może oddać Apartamentu w podnajem.
Klienci zobowiązani są do należytego zabezpieczenia Apartamentu, co rozumiane jest jako dokładne zamykanie drzwi wejściowych i okien przy każdorazowym jego opuszczeniu oraz staranne przechowywanie kluczy bez dostępu do nich osób postronnych. Zakazuje się wynoszenia z Apartamentu znajdujących się w nim rzeczy. Klienci zobowiązani są do dbania o wynajęty Apartament w tym: o wyłączanie zbędnego oświetlenia, klimatyzacji, zakręcanie wody, niezrywanie informacji powieszonych na drzwiach Apartamentu.
Klienci zobowiązani są w dniu wyjazdu zobowiązani są wyrzucić po sobie śmieci do odpowiednich pojemników.
Za pozostawiony nieporządek wykraczający normalne użytkowanie lokalu na czas rezerwacji lub inne szkody wynikłe z niestosowani się do regulaminu Klient ponosi dodatkową opłatę 200 PLN, którą zostanie obciążony po wymeldowaniu, a zdjęcia apartamentu i informacja o obciążeniu zostanie przesłana na podany w rezerwacji adres email. W szczególności dotyczy to pozostawienia nieporządku, trwałych plam na pościeli czy ręcznikach, zniszczeń mebli czy wyposażenia. Powyższe nie wyklucza dochodzenia roszczeń na zasadach ogólnych wynikających z Kodeku Cywilnego.
5
W apartamencie budynku obowiązuje zakaz palenia tytoniu pod rygorem zerwania umowy najmu. Zakazem objęte są wszystkie apartamenty oraz części wspólne Budynku. Naruszenie zakazu palenia będzie skutkować karą umowną w kwocie 1 000 PLN.
Cisza nocna obowiązuje w godz. 22:00 – 6:00 i obowiązuje na terenie całego budynku.
Klient zobowiązany jest do korzystania z Apartamentu zgodnie z jego przeznaczeniem oraz uszanowania ciszy nocnej i spokoju innych osób korzystających z sąsiednich apartamentów.
Klient zobowiązany jest do przestrzegania norm społecznych oraz stosowania się do wiążących poleceń organów Państwa.
Klienci wynajmujący lokale z balkonami mają całkowity zakaz zaśmiecania ogrodu budynku sąsiedniego, co po weryfikacji monitoringu łączy się z dodatkową opłatą 200 zł za sprzątanie zgodnie z § 4 pkt 4.
Wynajmujący jest uprawniony do wypowiedzenia umowy najmu w trybie natychmiastowym w przypadku nieprzestrzegania niniejszego regulaminu przez Klienta, w szczególności wobec agresywnego zachowania wobec innych korzystających z apartamentów.
W apartamencie obowiązuje zakaz całkowity zakaz posiadania i trzymania zwierząt , chyba że strony poczynią inne ustalenia. . Naruszenie zakazu będzie skutkować karą umowną w kwocie 1 000 PLN. Ponadto Klient może zostać obciążany dalszymi kosztami wynikłymi z likwidacji zaistniałych z tego tytułu strat w apartamencie i budynku.
Zgubienie klucza skutkuje karą umowną w kwocie 300 PLN, co stanowi koszt wymiany zamka.
6
Klient oświadcza, iż został poinformowany o treści art. 38 pkt. 12 ustawy o prawach konsumenta zgodnie z którym prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi zgodnie
7
Wszelkie spory rozstrzygane będą w sposób polubowny , w przypadku braku porozumienia Sądem właściwym do rozstrzygania wszelkich sporów jest Sąd właściwy dla położenia Apartamentu.
8
Administratorem danych osobowych jest Radny Capital z o.o. al. płk Władysława Beliny Prażmowskiego 20a/6, 31-514 Kraków, NIP: 6751637356, REGON: 369533213, wpisaną pod numerem KRS: 0000719759 do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, kapitał zakładowy 5 000 zł (dalej: "Administrator"). Kontakt z Administratorem - pod ww. adresem, lub droga elektroniczną: biuro@bobapart.pl
W celu poprawy bezpieczeństwa w budynek objęty jest monitoringiem.
Dane osobowe przetwarzane są:
w celu wykonania umowy, której jesteście Państwo stroną, lub – na Państwa żądanie - podjęcia działań celem zawarcia umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
Gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
dla celów marketingowych, w tym przesyłania informacji handlowych – w tych przypadkach jedynie jeżeli wyrażą Państwo zgodę (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 a RODO).
Dane osobowe pozyskiwane są w następujący sposób:
poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje,
poprzez gromadzenie plików “cookies”,
Administrator przetwarza jedynie informacje dobrowolnie podane przez użytkownika. Niepodanie spowoduje, że zawarcie umowy nie będzie możliwe.
Udzieloną zgodę na przetwarzanie danych można wycofać w każdej chwili bez uzasadnienia.
Dane osobowe są przetwarzane przez okres niezbędny dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora w przypadkach wskazanych w pkt. 2 lit. a) i b), natomiast w przypadku wskazanym w pkt. 2 lit c - do momentu wycofania Państwa zgody na przetwarzanie w przypadku celów marketingowych.
Administrator zapewnia, że chroni dane zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz opracował procedury bezpieczeństwa mające zapobiec ich nieuprawnionemu ujawnieniu.
Do danych osobowych przetwarzanych przez Administratora mają dostęp jedynie upoważnieni pracownicy i współpracownicy Administratora.
Dane osobowe mogą być przekazane wyłącznie podmiotom współpracującym z Administratorem w zakresie obsługi prawnej, księgowej i informatycznej, oraz świadczącym usługi kurierskie lub pocztowe celem wykonania umowy. W tych przypadkach Spółka zawiera z tymi podmiotami umowy powierzenia przetwarzania danych o zapisach spełniających wymogi minimum takie jak określone w art. 28 RODO.
Nie przekazujemy danych osobowych do żadnego państwa trzeciego, ani nie podejmujemy wobec użytkowników zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
Użytkownik ma prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, otrzymania kopii, sprostowania, przenoszenia, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania danych, a także wnieść sprzeciw co do ich przetwarzania, albo zażądać ich przeniesienia do innego administratora.
W kwestiach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.